Mladoboleslavští konstruktéři se vytasili s jedinečným řešením pohonu. Zatím se jedná o prototyp, ale s o to větším potenciálem. V současné době se již zážehový čtyřválec s přídavnou elektrickou sílou na zadní nápravě prohání ve Škodě Karoq. Koncert VW představil inovativní technologii světu na autosalonu v Ženevě v rámci konceptu Vision X.
O co konkrétně jde? Projekt je odpovědí na otázku, jak vyrobit co nejefektivnější motory s ohledem na přísné emisní limity. Normy Euro6c a WLTP dávají odborníkům pořádně zabrat, ovšem zdá se, že ve Škodě moc dobře vědí, jak na to. Požadavky ekonorem jsou často nerealistické, ale jejich unikátní nízkonapětový hybridní pohon pro vozy na platformě MQB (tzn. nejen Škoda Karoq, ale i další modely jako Superb a Kodiaq, ale také příští Fabia na platformě MQB A0) je hravě splní.
Maximální výkon CNG hybridu je při provozu na CNG 96 kW. Maximální točivý moment pak 250 Nm. Na plnou nádrž CNG/benzinu automobil urazí cca 650 kilometrů. Zrychlení vozu je přitom poměrně pružné (0 na 100 km/h za 9,3 s) a nejvyšší možná rychlost činí 200 km/h. Za pozornost však stojí především mimořádně nízké emise CO2 – pouze 89 g/km.
Možná jste zaznamenali, že s podobnou technologií již před lety přišli Francouzi. Příkladem budiž Peugeot 508, jehož přední kola poháněl diesel a zadní elektrický motor. Zásadní rozdíl je v tom, že lidé ze Škody pracují se 48 volty a nikoliv s vysokonapěťovým 400voltovým elektrickým systémem, který je náročnější na servis.
Jaká bude cena Škody Karoq s hybridním agregátem je nyní ve hvězdách. Konstruktéry ještě čeká spousta práce a nezbývá, než si na novinku počkat, nebo se spokojit se současnou nabídkou motorů. Ačkoliv na tom nejsou tak dobře z hlediska emisí, jde o mimořádně vydařené motorizace. Najdete je například na www.auto-poly.cz.