Pokud jsou reklamní předměty zvoleny správně, mohou vytvořit mnohem lepší reklamu, než je třeba ta, kterou svou společnost prezentujete na internetu. Navíc má mnohem delší životnost – samozřejmě v závislosti na druhu reklamního předmětu. Pokud jako reklamní předmět rozdáváte láhev s vínem, pravděpodobně ji každý po vypití vína vyhodí do koše. Jestliže ale zvolíte něco, co má opakované použití (například hrneček), tak je pravděpodobné, že vám to bude dělat mnohem delší reklamu.

Nevybírejte cetky

Vyplatí se vybírat takové reklamní předměty, které ostatní ocení. Pokud to bude klíčenka s vaším logem, pravděpodobně se moc nezavděčíte. Obdarovávat své zákazníky ani obchodní partnery není povinné, ale je to něco navíc, co můžete udělat. Každý z nás se občas dopustí chyby, a pokud budete mít s obchodními partnery lepší vztahy v důsledku obdarovávání reklamními předměty, snadno ji přejdou (nebude-li to samozřejmě chyba markantní).

Čemu tedy dát přednost?

Jako reklamní předmět může posloužit prakticky cokoliv. Podle výzkumů je ale vhodné zvolit něco, co bude užitečné. Vedou tak kancelářské potřeby, jako jsou propisky, bloky, sešívačky, pastelky, zvýrazňovače a další. Z výzkumů vyplývá, že například v domácnostech jsou tyto předměty po dobu okolo dvou let. Praktická a oblíbená jsou také trička, hrnečky a diáře (ty se hodí zejména obchodním partnerům). Výhodou těchto předmětu je rychlá výroba a také poměrně široká nabídka cenových relací.

Zacílení je důležité

Když vybíráte dárek pro členy své rodiny nebo přátele, je potřeba zohlednit, co by se jim mohlo hodit nebo líbit. A stejné by to mělo být se zákazníky a obchodními partnery. Proto je vhodné investovat do několika skupin reklamních předmětů, které pak můžete seskládat tak, aby reklama zacílila přesněji. Díky tomu si váš vaši zákazníci nebo obchodní partneři ještě více zapamatují.