Drahé kovy patří k vyhledávaným investicím. A nelze se tomu divit, vždyť slibují možnost udržet hodnotu financí i v době, kdy inflace roste ke svým rekordním hodnotám. Jenže označení „drahé kovy” v sobě ukrývá mnoho věcí. Investiční zlato, stříbrné slitky, investiční stříbro nebo třeba i investiční platina a investiční zlaté mince. Ať už vás to táhne ke kterékoli podobě drahého kovu, pojďme si ujasnit důvody, proč investici do drahých kovů rozhodně zvažovat.
Unikátní ochrana před inflací
Ten hlavní důvod, proč investovat do drahých kovů již byl řečen. Zlato, stříbro, ale také platina mají fenomenální schopnost ochránit naše peníze před inflací. Jejich vnitřní hodnota s sebou totiž nese velmi nízké, takřka žádné úvěrové riziko, ostatně tak ukazují studie.
Jsou tedy skutečnou, reálnou ochranou před politickými i jinými otřesy a jsou takovou jistotou, která se hlavně v dnešní době hledá jen velmi těžce.
Tradiční investiční nástroje už desítky let
Kromě toho mluvíme o něčem, co můžeme označit za tradiční investiční nástroje posledních let. Například zlato lze označit za takový nástroj, jehož hodnotu určuje trh prakticky neustále. Zlato, i když stejně jako jiné drahé kovy tolik nevnímá politické a další vjemy, je nejvíce ovlivňováno poptávkou a nabídkou. Když investoři prodávají, cena zlata klesá a naopak.
V případě investičního stříbra je to trochu jiné. Zde se hodnota mění v závislosti na tom, jestli je stříbro bráno jako investice nebo jenom průmyslový kov. Výkyvy mohou být v porovnání se zlatem výraznější, ale ne tolik.
A platina? S tou se obchoduje prakticky nepřetržitě, i když to hlavně začínající investoři tolik nevnímají. V minulosti totiž bývala právě platina vzácnější než zlato.
Držte se zásad správného investování
Prakticky je jen jeden, ale ten nejdůležitější, důvod, proč investovat do drahých kovů. A je zároveň neprůstřelný. Jen si v každém případě dejte poté pozor u investování na to, abyste neprohloupili. Kupujte ve slevách, prověřujte si obchodníky či e-shopy, ze kterých nakupujete, a také se vyznejte v cenách (existují 4 typy).