Jaký drink si vybrat, pokud se snažíte zhubnout? Pokud se snažíte zhubnout, určitě víte, že alkoholické nápoje jsou plné zbytečných kalorií. Z některých drinků naberete nechtěnou hmotnost rychleji než z jiných. Víte, které obsahují nejvíce kalorií?

Když chceme zhubnout, většinou přehodnocujeme jídlo a pohyb. Je to nutné, ale množství skrytých kalorií se nachází také v alkoholu – tedy nápojích, speciálně v alkoholických.

Nejrůznější koktejly jsou rozhodně zábavné a skvěle se pijí, ale jsou skutečnou cukrovou bombou (například daiquiri nebo mražená margarita). Pokud si dáte více než jeden z těchto nápojů, musíte je započítat do svého denního kalorického příjmu.

Alkohol a chuť na jídlo
Dalším problémem je, že když pijete alkohol, nejen že snadno dostanete chuť na nezdravé jídla, ale alkohol také snižuje zábrany. Výsledkem je přejídání a volba jídel, které bychom si za běžných okolností do úst nedaly.

Nemluvě o tom, že „opice“ na druhý den vás donutí vynechat pravidelné cvičení, či dokonce se jen celý den povalovat v posteli nebo na gauči a zahánět hlad. Mnozí se nevědomě snaží jídlem osvěžit a probrat, ale pokud si vyberete nezdravé, povede to jen k dalšímu nabalování kalorií.

Kolik kalorií je v různých druzích alkoholu?
Jeden alkoholický nápoj obvykle nezničí vaše plány na hubnutí, více však už může. A také je důležité, jaký si vyberete. Největším zlom při snaze zhubnout jsou míchané drinky, které kromě samotného alkoholu obsahují různé sladké směsi a jednoduché sirupy.

Množství kalorií v jedné dávce alkoholu:

Vodka: 97 kalorií (0 g sacharidů, 0 g cukru)

Rum: 97 kalorií (0 g sacharidů, 0 g cukru)

Whisky, bourbon, skotská: 105 kalorií (0,03 g sacharidů, 0,03 g cukru)

Gin: 110 kalorií (0 g sacharidů, 0 g cukru)

Tequila: 105 kalorií (0 g sacharidů, 0 g cukru)

Šampaňské: 90 kalorií (3g sacharidů, 1 g cukru)

Pivo: 153 kalorií (13 g sacharidů, 0 g cukru)

Víno: 123 kalorií (4 g sacharidů, 1 g cukru)

Baileys: 47 kalorií (11 g sacharidů, 9 g cukru)

Jaký alko-nápoj si vybrat, když se snažíte zhubnout?
Zde je několik tipů:

  • Vybírejte si jednoduché nápoje, žádné míchané drinky. Pokud si vyberete nápoj, který míchá více než jeden typ alkoholu, obsah kalorií v něm začne výrazně stoupat. Pokud chcete mít chuťově bohatší nápoj, můžete si například do ginu vytisknout čerstvou šťávu z limetky.
  • Pokud přece jen toužíte po větším nápoji z více složek, zvolte kombinaci whisky nebo skotské s vodou nebo sodou. I bílé víno v kombinaci se sodou je dobrý tip při hubnutí, i když milovníci vína takové míchání nepodporují.
  • Při míchaných drincích, požádejte barmana o vynechání sladkých sirupů nebo menší množství. Nebojte se ho zeptat, co všechno přidává do vašeho oblíbeného nápoje.
  • Na dochucení drinků nepoužívejte džusy, kolu či cukr. Místo nich použijte čerstvé ovoce.
  • Místo rumu s kolou si vyberte rum s neslazeným čajem.
  • Červené víno. Nutričně sice není velký rozdíl mezi červeným a bílým vínem, ale červené má více prospěšných antioxidantů a další výhody pro zdraví.
  • Vodka, máta, okurka a limetka. Výborný osvěžující nápoj, který obsahuje i vlákninu a udrží vaši hmotnost na uzdě. Samozřejmě, pokud je nevypijete několik.

A co vy a červené víno? Víte, jaké má pozitivní účinky a jak si správně vybrat?