SHARE

Blíží se rok 2019 a s ním i nové cíle, mety a vize. V podnikání vám jich pomůže dosáhnout vhodně zvolená strategie. A protože se drtivá většina firem přiklání k prozákaznickému přístupu – filosofii CRM (customer relationship management), zaměřili jsme se na současné trendy, o kterých v souvislosti s danou strategií hovoří odborníci. Budete-li se jich držet, uděláte dobře.

Propojení se sociálními sítěmi

Pro firmy má komunikace se zákazníky prostřednictvím sociálních sítí stále větší význam. Je proto logické, že se v CRM systémech začnou objevovat funkce, které umožní snadné propojení softwaru s nejoblíbenějšími sociálními platformami, jako jsou Facebook, Twitter či Instagram. Díky propojení budou moct marketéři efektivněji sledovat reakce, názory a chování uživatelů.

Požadavek na mobilní verzi

Kdo není mobilní, jakoby snad ani nebyl. Moderní CRM software se musí umět přizpůsobit i mobilnímu zařízení a umožnit práci kdekoliv – bez ohledu na to, zda se nacházíte v kanceláři, nebo v tramvaji. Aplikace v mobilní verzi již nyní používá přes 60 % obchodníků!

Jednoduché a přehledné ovládání

Doby, kdy na otázku „co je CRM software“ dokázali odpovědět pouze někteří z poměrně úzkého okruhu zaměstnanců, jsou dávno pryč. Moderní CRM jsou navržena tak, aby s nimi mohli pracovat i osoby technicky méně zdatné. Proto firmy vyžadují jednoduché rozhraní a intuitivní ovládání, které si rychle osvojí i naprostý začátečník.

Propracovanější analýzy

CRM už dávno není pouhou databází kontaktů. Uživatelé vyžadují komplexní analytické nástroje pro preskriptivní a prediktivní analýzy. Díky sofistikovaných funkcím mohou obchodníci lépe odhadovat chování zákazníků a připravovat nabídky na míru.

Rozšíření CRM v cloudu

Podle expertů v cloudu funguje většina CRM a odhady hovoří, že do šesti let bude dané řešení samozřejmé pro cca 85 % systémů. Klienti vyžadují absolutní dostupnost, vysokou úroveň zabezpečení a nízkou cenu – a právě toho se jim v rámci cloudových CRM softwarů dostává.