V době, kdy většina firem cílí na internetové prostředí, se někdy offline marketing může zdát jako zbytečná investice. Pokud ale víte, jak na něj, může se z offline marketingu stát předním nástrojem propagace vaší značky.

Event marketing

Pro spoustu zákazníků je stále důležitý osobní kontakt. Dopřejte jim ho – na výstavách, veletrzích či konferencích umístěte výstavní systémy s ukázkou produktů a představit zákazníkům své služby a produkty. Venkovní vitrína na strategickém a dobře viditelném místě s reklamou na vaši firmu rovněž přitáhne žádanou pozornost podobně, jako by to udělaly billboardy, jen za nepoměrně nižší cenu.

Periodika

Noviny a deníky jsou skvělým nástrojem, díky kterému se dostanete jak k širokému publiku, tak ke specifickým skupinkám. Záleží, na koho chcete cílit. Pokud se vaše firma například zabývá výrobou a prodejem krmiva pro domácí mazlíčky, inzerujte v časopisech pro chovatele. Pokud působíte jen v omezené oblasti, vyberte si k inzerci lokální noviny. Nemusí přitom jít jen o klasickou reklamu, zkuste zaujmout tematickým rozhovorem nebo PR článkem.

Televize a rozhlas

Offline marketing neznamená oproštění se od všech technologií. Patří sem totiž i reklama v televizi či rozhlase. Zatímco televizní reklama je o něco dražší, je zpravidla efektivnější. U rozhlasu hodně záleží na vysílacím čase. Neoblíbenější jsou ranní hodiny, kdy většina posluchačů míří do práce a rádio si zapíná jako kulisu.

Co je lepší?

Výhodou offline marketingu je nižší konkurence, jelikož online prostředí je v současné době reklamami zahlcené. Ačkoliv je dražší než online marketing, je časově méně náročný. Také působí o něco důvěryhodněji než online marketing. Pokud navíc cílíte na seniory nebo malé děti, máte v offline prostředí větší šanci.

Předpokladem pro správnou volbu mezi online a offline marketingem je dobrá znalost cílové skupiny. Ve většině případů se ale vyplatí obě sféry kombinovat a těžit z výhod obou.