Sdílejte

Meditace je velmi příjemná a přínosná záležitost. Meditace nám pomůže lépe poznat sebe sama, vyrovnávat se s každodenními i závažnějšími problémy. Umět správně meditovat je vlastně umět očistit svoje nitro. Stejně tak jako každý den myjeme své tělo, stejnou péči si zaslouží i naše psychika. Mnoho lidí má z meditace strach, nemá příliš důvěry v její moc a považuje ji za ztrátu času. Jen osobní zkušenost dovede tyto pochybnosti vyvrátit, proto neváhejte a o meditaci se pokuste. Meditace má pozitivní přínosy hned pro několik oblastí, jsou to oblasti duchovní, psychologické a fyziologické.

Jak meditovat

Začátky meditace mohou být trochu složité, proto je potřeba jistá dávka trpělivosti a nevzdávat se. Pro začátečníky je důležité prostředí, mělo by být klidné a tiché, pokud možno bez rušivých vlivů. Dále je potřeba najít vhodnou polohu, která vám je pohodlná a příjemná a vydržíte v ní delší čas. Není přesně psáno, že meditace musí probíhat nutně v tureckém sedu, můžete si lehnout nebo sednout tak, jak je vám pohodlné. Pro správnou meditaci je nutné naučit se dýchání, které vás přenese do požadovaného stavu odpočinku.

  Matrace 90x200 cm a další oblíbené rozměry

Co vše meditace ovlivňuje?

Obecně můžeme říci, že meditace má pozitivní vliv na fyzické i duševní zdraví. Pomůže nám naučit se ovládat dýchání a dechovou frekvenci, posiluje imunitní systém a do jisté míry může pomoci snižovat vysoký krevní tlak. Díky meditaci se snižuje svalové napětí a odezní tak například bolesti zad a ztuhlé svalstvo krku a ramenou.

Z psychických přínosů můžeme vyzdvihnout třeba zvyšování sebedůvěry, podporu intuice nebo zmírňování sklonů k agresivitě. Díky meditaci se naučíme ovládat vlastní myšlenky, může nám pomoci zlepšit vztahy s lidmi okolo. Pokud trpíte nespavostí, i v tomto případě může být meditace nápomocná a přínosná.