SHARE

S aktuálním podzimním a sychravým počasím naše tělo potřebuje velké množství vitamínů, aby se ubránilo nemocem, které v tomto období číhají téměř na každém kroku. Jedná se o nachlazení, chřipky a mnoho dalších podzimních neduhů. Vitamíny můžete tělu poskytnout v různých potravinových doplňcích a tabletách, ale na ovoci a zelenině si navíc ještě výborně pochutnáte.

Vařené nebo čerstvé?

Nejvíce vitamínů najdete samozřejmě v čerstvém ovoci a zelenině. Během vaření se mnoho cenných vitamínů a minerálů ztrácí a chuť také velmi oslabuje. Dobrou variantou je vaření na páře, třeba v parním hrnci. Zelenina si zachová svoji barvu, chuť i strukturu a především se zničí jen velmi malé množství vitamínů a pokrm je tedy i po tepelné úpravě velmi hodnotný. Pro malé děti je velmi časté připravovat na páře i ovoce.

Kde ještě najdeme vitamíny?

Mnoho vitamínů a dalších prospěšných látek skrývají i další potraviny. Jsou jimi kupříkladu játra, která jsou velmi cenným zdrojem železa a jsou tak vhodné více konzumovat při chudokrevnosti. Vynikajícím zdrojem vitamínů skupiny B je maso, zejména červené, luštěniny a ořechy. Pro milovníky čokolády bude jistě dobrou zprávou, že tmavá čokoláda obsahuje nezanedbatelné množství zinku a můžeme tedy říci, že je zdraví prospěšná. Největším zdrojem vitamínu C jsou bezpochyby čerstvé ovoce a zelenina.

Podzimní potraviny plné vitamínů

V dnešní době můžeme během celého roku koupit v obchodech nebo na trzích opravdu širokou škálu ovoce a zeleniny. Během sezónních období dané druhy ovšem zakoupíme v poněkud nižších cenových relacích. Během podzimu jsou za sezónní považované třeba dýně, které jsou bohaté především na draslík, a vitamín C. Další královnou podzimu může být kapusta, která naše tělo obohatí o Omega-3 mastné kyseliny, antioxidanty a velké množství vitamínu C. Další vitamíny, jakými jsou A, K, vláknina, železo nebo draslík si můžeme dopřát v brokolici, mrkvi nebo červené řepě.

Zprávy Aktuálně na Facebooku
  • 3.8K
    Shares